Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Makaron ze szparagami

Makaron ze szparagami

Kiedy przychodzi sezon na szparagi, staram się jeść ich jak najwiecej. Najczęściej piekę je w towarzystwie innych warzyw albo gotuję, by następnie skropić oliwą i posypać solą. W tym roku pierwszy raz postanowiłam wykorzystać szparagi w tarcie, cieście francuskim i makaronie. I tym właśnie przepisem chcę się z Wami podzielić.

Minimum składników i czasu, maksimum smaku. Mam nadzieję, że Wam zasmakuje.

 

Składniki:

  • pęczek szparagów
  • paczka makaronu (u mnie były akurat świderki)
  • surowy boczek (ok.15 plastrów)
  • parmezan
  • błonnik (w tym przepisie wykorzystałam łyżkę błonnika lnianego)
  • sól, pieprz
  • olej

 

Przygotowanie:

Wstaw wodę na makaron.

Przygotuj szparagi – odetnij twarde końcówki, a resztę pokrój na kawałki 2-3cm.

Główki szparagów odłóż na bok.

Przygotuj plastry boczku, pokrój je na 3 części (możesz na więcej lub mniej, wedle uznania).

Wrzuć boczek na patelnię, na której jest już rozgrzany tłuszcz (nie za dużo, sam boczek jest już dość tłusty).

Kiedy boczek się zarumieni, dodaj na patelnię szparagi (bez główek).

Po jakichś 4 minutach dodaj sporo startego parmezanu i błonnik. Nie żałuj sera – w tym przepisie jest on naprawdę ważny.

Do wrzątku dodaj makaron. Na 2 minuty przed końcem gotowania dodaj główki szparagów.

Połowę szparagów z patelni rozgnieć widelcem.

Kiedy makaron i główki szparagów są już gotowe, rozłóż całość na talerzach.

Do boczku i szparagów z patelni dodaj sól i pieprz. Następnie rozłóż wszystko na talerzach z makaronem.

Na każdą porcję ponownie zetrzyj sporą ilość parmezanu i gotowe.