Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Wegańska paella

Wegańska paella

Powiedzmy sobie szczerze, kiedy jest gorąco nikomu nie chce się gotować. Świetnie sprawdzają się wtedy chłodniki, sałatki czy po prostu surowe warzywa i owoce. Są jednak ciepłe dania, które bez większego wysiłku można przygotować latem. Jednym z nich jest paella. Po pierwsze dlatego, że można dodać do niej mnóstwo świeżych warzyw, po drugie – ilość wariacji na jej temat jest nieograniczona, po trzecie (i być może najważniejsze) jest daniem jednogarnkowym.

W oryginale paella powinna zawierać szafran i białe wino, ale jeśli nie macie tych produktów, nie martwcie się. Za chwilę poznacie przepis na paellę, której składniki znajdują się w każdej kuchni.

 

Składniki:

  • szklanka ryżu
  • olej
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 listki laurowe
  • łyżeczka wędzonej, słodkiej papryki
  • łyżeczka błonnika (u mnie niekwestionowany król – betaven)
  • łyżeczka tymianku
  • papryka
  • mała cukinia
  • 1/2 szklanki kukurydzy
  • 1/2 szklanki zielonego groszku
  • sól i pieprz
  • 2 szklanki wywaru warzywnego (można też rozpuścić warzywną bio kostkę rosołową)

 

 

Przygotowanie:

Rozgrzej olej na głębokiej patelni.

Dodaj cebulę pokrojoną w kostkę i czosnek pokrojony w plastry.

Po jakichś 2 minutach dodaj paprykę wędzoną, listki laurowe, tymianek i błonnik. Całość zamieszaj i smaż 1-2 minuty.

Dodaj paprykę i cukinię pokrojone w kostkę.

Smaż jakieś 3 minuty.

Następnie dodaj paprykę i groszek.

Do całości wsyp ryż. Porządnie zamieszaj i smaż jakieś 3 minuty.

Wlej 1,5 szklanki bulionu i dobrze zamieszaj całość.

Zostaw wszystko na 20-25 minut (po jakichś 15 minutach dolej resztę wywaru), nie mieszaj.

Na koniec dodaj sól i pieprz, możesz także dodać więcej papryki wędzonej. Dopiero teraz zamieszaj całość i sprawdź czy jest wystarczająco doprawiona.

 

 

 

* Paellę można dowolnie modyfikować. W wersji mięsnej polecam szczególnie krewetki i chorizo. Jeśli chodzi o warzywa – można wrzucić wszystko 🙂