Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Warzywa stir-fry z wędzonym łososiem

Warzywa stir-fry z wędzonym łososiem

W ostatnim wpisie wspominałam o wakacjach i o tym, że w gorące dni najlepiej sprawdzają się dania, których przygotowanie wymaga minimalnego nakładu pracy. Takie są właśnie warzywa stir-fry. Stir-fry można nazwać techniką szybkiego smażenia (która jest domeną kuchni chińskiej). Dzięki temu, że warzywa smażymy dość krótko, są później chrupiące i uwierzcie, urzekają aromatem i smakiem. Dodatkowo to porcja zdrowia i spora dawka błonnika. W wersji wegańskiej możecie pominąć łososia, a danie wciąż będzie pyszne (choć moim zdanie połączenie łosoś + imbir to rozkosz dla podniebienia).

Kto raz spróbuje, ten z pewnością będzie wracał do tego przepisu 🙂

 

 

Składniki: 

2 porcje

  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • Cebula
  • 1-2 ząbki czosnku
  • Imbir – kawałek wielkości kciuka
  • Łyżeczka błonnika
  • 1/2 czerwonej papryki
  • Mały brokuł lub pół dużego
  • 2 marchewki
  • Szparagi – 4 sztuki (opcjonalnie)
  • Paczka wędzonego łososia (100g)
  • Sos sojowy (ok.3 łyżek)
  • Pestki dyni lub inne nasiona
  • Paczka ryżu (na zdjęciu akurat jest bulgur/quinoa – kupiłam gotową mieszankę, żeby wypróbować, ale zazwyczaj jem to danie z ryżem)

 

 

Przygotowanie:

Ugotuj ryż.

Czosnek, imbir i cebulę pokrój na małe kawałki.

Pozostałe warzywa pokrój w słupki lub paski.

Brokuły podziel na małe części. Nie wyrzucaj “nóżki” – ona też nadaje się do jedzenia.

Łososia pokrój w paski.

Na dobrze rozgrzanym oleju podsmaż czosnek, imbir i cebulę.

Dodaj błonnik i zamieszaj.

Następnie dodaj wszystkie warzywa i smaż całość na mocnym ogniu przez 5 minut, co chwilę mieszając.

Po 5 minutach dodaj łososia i ryż.

Zamieszaj całość i dopraw sosem sojowym.

Przełóż na talerze i posyp ulubionymi nasionami.