Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Pasty na kanapki – z groszku i cieciorki

Pasty na kanapki – z groszku i cieciorki

W swojej lodówce bardzo lubię mieć pasty do kanapek. Po pierwsze dlatego, że uważam, że są pyszne, po drugie – wiem, że są zdrowe i sycące, i świetnie sprawdzają się jako drugie śniadanie do pracy/szkoły. Poza tym na ich bazie często robię sosy do sałatek i pieczonych warzyw. W moim domu musi być fasola w puszce, groszek albo cieciorka. Inaczej panikuję. Dziś przychodzę do Was z dwoma rodzajami past i mam nadzieję, że Wam zasmakują. 

 

 

PASTA Z GROSZKU 

Składniki:

  • groszek w puszce
  • ząbek czosnku
  • łyżka oliwy
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżeczka błonnika
  • opcjonalnie: kilka listków bazylii
  • sól i pieprz do smaku

 

Przygotowanie: 

Odcedź groszek. 

Wsyp/wrzuć wszystkie składniki do miski. 

Zblenduj. 

Dopraw do smaku – w razie potrzeby możesz dodać więcej cytryny/oliwy/przypraw.

 

 

PASTA Z CIECIORKI (udawany hummus)

Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanej cieciorki
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 3 łyżki oliwy
  • łyżka błonnika
  • sól i pieprz
  • opcjonalnie: dodaj przyprawę, którą lubisz. U mnie w zależności od tego, na co mam ochotę, są to: papryka słodka/kumin/czarnuszka

 

Przygotowanie: 

Wszystkie składniki umieść w jednym naczyniu. 

Zblenduj. 

Dodaj sól i pieprz. 

Jeśli pasta nie ma kremowej konsystencji, dodaj trochę zimnej wody i blenduj dalej aż całość będzie gładka.