Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Placki z kapusty

Placki z kapusty

Czy można zrobić placki bez mąki lub ziemniaków?

Jeżeli ktoś z Was zastanawiał się kiedyś, czy można zrobić placki bez mąki lub ziemniaków – tak, można. Jeżeli ktoś z Was zastanawiał się, czy takie coś będzie w ogóle smaczne i zjadliwe, pędzę z odpowiedzią – będzie pyszne! Moi drodzy, oczy Was nie mylą, dobrze widzicie – proponuję Wam dziś  przepis na placki z białej kapusty.

Jakiś czas temu trafiłam na książkę “Dieta ketogeniczna”, w której autorka dzieliła się przepisem na kapuściane placki. Wydawało mi się, że to niemożliwe, aby z połączenia jaj i kapusty wyszło coś dobrego. A jednak… trochę zmodyfikowałam przepis, dodałam błonnik, ulubione przyprawy i voila. Wyszły zdrowe i pyszne placki. Dodatkowo są bez glutenu i wegetariańskie. I wierzcie lub nie, ale ich przygotowanie jest naprawdę banalne.

 

PRZEPIS NA PLACKI Z KAPUSTY

Składniki:

  • 1/2 główki kapusty (około 4 szklanek poszatkowanej kapusty)
  • 5 jaj
  • 3/4 szklanki pora (biała część)
  • płaska łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • łyżeczka błonnika (np. owsianego)
  • tłuszcz do smażenia
  • opcjonalnie: przyprawy, które lubisz (ja dodałam 1/2 łyżeczki garam masali); szczypior, kolendra (do posypania gotowych placków)

 

 

 

placki z kapusty

Przygotowanie:

Kapustę poszatkuj.

Por pokrój w cienkie plasterki.

Następnie wszystkie składniki umieść w dużej misce i dobrze wymieszaj.

Rozgrzej tłuszcz na patelni, na niewielkim ogniu.

Nabierz ciasto i na patelni uformuj placek (u mnie są to placki wielkości tradycyjnych, ziemniaczanych).

Smaż z dwóch stron (ok. 2-3 minuty każdą) aż placki nabiorą złotobrązowego koloru.

Po zdjęciu z patelni odsącz z tłuszczu przy pomocy ręcznika papierowego.

*Placki najlepiej smakują podane prosto z patelni.