Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Rozgrzewająca zupa z warzywami

Rozgrzewająca zupa z warzywami

Rozgrzej się!

Jesień to czas, kiedy chętniej sięgamy po ciepłe śniadania i rozgrzewające zupy. Jest to również okres, w którym łatwiej o przeziębienie, dlatego to, co jemy, ma szczególne znaczenie. Warzywa, kasze, ciepłe napoje powinny zagościć na naszych stołach. Dobrym pomysłem jest też jesienna, rozgrzewająca zupa – pełna warzyw i błonnika. Od razu robi się cieplej, a człowiek ma ochotę do działania.

 

SKŁADNIKI:

  • 1/4 selera
  • 2 średnie marchewki
  • biała część pora
  • duża cebula
  • pietruszka (korzeń)
  • papryka
  • 4 małe ziemniaki
  • passata pomidorowa (ok.700ml)
  • ziele angielskie, liść laurowy, lubczyk
  • łyżka błonnika
  • olej
  • olej po suszonych pomidorach
  • sor teriyaki, sos sojowy (składniki dodają “głębi” i charakterystycznego posmaku, ale jeśli nie masz ich w domu, sprawdzi się też bio kostka rosołowa)
  • sól, pieprz, słodka papryka

 

Przygotowanie:

Na dnie garnka rozgrzej olej (ma być go sporo, ja dodałam 2 łyżki oleju kokosowego).

Dodaj cebulę przekrojoną na pół i pokrojoną w cienkie paski.

Do cebuli dorzuć ziele angielskie (5-6szt.), liście laurowe (4-5szt.), łyżkę lubczyku i błonnika.

Całość zamieszaj.

Następnie dodaj por, a póżniej pozostałe warzywa pokrojone według uznania (marchew i pietruszkę pokroiłam w plasterki, resztę warzyw w kostkę).

Przemieszaj warzywa.

Zajej całość 1,5 l wody i dodaj passatę pomidorową.

Następnie dodaj 2 łyżki sosu teriyaki, 4 łyżki sosu sojowego, 2 łyżeczki słodkiej papryki, łyżeczkę pieprzu i szczyptę soli. Na końcu wlej olej z pomidorów.

W razie potrzeby dolej więcej wody.

Całość zostaw pod przykryciem, od momentu wrzenia, gotuj ok.30 minut.

Zupa wychodzi gęsta i bardzo sycąca. Zjadam ją z kawałkiem chleba i naprawdę jestem najedzona. Nie bójcie się też tłuszczu – w tej zupie jest on potrzebny. Można powiedzieć, że delikatnie otula warzywa, wydobywa smak i zupa jest jeszcze lepsza.