Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Sałatka z granatem i fetą

Sałatka z granatem i fetą

Lekka a jednocześnie sycąca sałatka

Jakiś czas temu odwiedziłam przyjaciółkę. Umówiłyśmy się na wspólne gotowanie. Chciałyśmy zjeść coś lekkiego, a jednocześnie sycącego. Myślałyśmy o sałatce. Sałatka gyros, grecka, cezar, nicejska… Znane i lubiane, ale na żadną z nich nie miałyśmy ochoty. W końcu Ania znalazła przepis na sałatkę z granatem. Nie miałyśmy wszystkich składników, więc przepis został zmodyfikowany. Nasz sos różni się od oryginału, dodałyśmy też mix błonnik jabłkowy i owoce aronii. Niczego to nie zmienia. Sałatka wciąż jest przepyszna. Do tego małe pizze na spodzie z cukinii, bagietka, masło i wino…

 

Przepis na sałatkę z granatem

Składniki:

  • granat
  • pół paczki sałaty (u nas był to mix młodych liści)
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • 100 g sera feta
  • mała cebula

Sos: 

  • sól i pieprz do smaku (pieprz najlepiej świeżo mielony)
  • 4 łyżki oliwy
  • sok z granata
  • 3 łyżki miodu
  • sok s cytryny
  • łyżeczka błonnika jabłkowego i owoców aronii 
  • ulubione przyprawy (my użyłyśmy mieszanki przypraw włoskich)

sałatka z granatem

 

Przygotowanie:

Obierz granat (ten sposób naprawdę działa!). Sok, który zbierze się w misce, odciśnij i przelej do małej miseczki.

Do ziarenek granatu dodaj sałatę, pokrojoną w drobną kostkę cebulę, przepołowione pomidorki i fetę.

W miseczce wymieszaj wszystkie składniki na sos.

Polej sałatę, całość dobrze wymieszaj.