Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Pudding chia z owocami

Pudding chia z owocami

Nasiona chia – kiedyś egzotyka, dziś można je kupić w większości sklepów spożywczych. Pudding chia też nie jest już żadną nowością. Deser ten widnieje nawet w menu wielu restauracji. I dobrze, bo jest zdrowy i pyszny. Jednak pudding, który Wam dziś zaproponuję różni się tym, że oprócz nasion chia, dodałam Fiberon C. A jak to z błonnikiem bywa, pęcznieje pod wpływem płynów, dzięki czemu całość jest jeszcze bardziej pożywna.

Jeżeli chodzi o owoce, najlepiej wykorzystać sezonowe. U mnie królowała czarna porzeczka, a banan… bo po prostu bardzo lubię.

 

 

Składniki:

  • spora łyżka nasion chia
  • łyżeczka błonnika – Fiberon C
  • pół szklanki mleka roślinnego*
  • owoce

 

 

Przygotowanie: 

Nasiona chia i błonnik zalej mlekiem, dobrze wymieszaj.

Całość zostaw na noc w lodówce.

Po wyjęciu z lodówki dodaj owoce i zjedz deser od razu. Najlepiej smakuje, kiedy jest chłodny.

 

 

pudding chia z owocami

 

*Nasiona chia według mnie najlepiej smakują zalane mlekiem kokosowym, ale inne mleka roślinne też się sprawdzą (np.ryżowe).